Snoekwedstrijd met 3-2 eindscore

Vanmorgen iets voor half 10 ging de wekker. Er zou vandaag gevist worden met Ido. Ons doel voor vandaag?! SNOEK. Voordat Ido er was werd buienradar even bekeken en ook keek ik even de live cam hier op de site. Wat een mooi karpertje zwom er in beeld zeg. Iets over 10 was m’n maatje er, en na een peukie en een leuk filmpje over tarpon zijn we we op pad gegaan.

Bij de eerste stek was het al gauw raak voor mij. Een visje van 54 cm greep eerst de Mann’s Baby Twinler, liet los en klapte er daarna weer vol op en bleef hangen. Yes, al na 5 worpen van de o af!

Kort bij lag nog een klein vijvertje waar ik in het verleden wel eens wat snoekjes ving. Als Ido naar het vijvertje kijkt heeft hij er niet veel vertrouwen in, maar toch doen we wat worpjes. Ook hier na een worp of 4/5 knalt er vol een visje op het aas. Ditmaal was het Ido’s Rozemeijer Liberator die gegrepen werd.

Snoek 2

Hiermee was het stukje wel verstoord en we liepen terug naar vijver nummer 1 om deze verder af te vissen. Hier bleef het helaas rustig en dus liepen we richting vijver nummero 3.  Met 63,5 cm een leuk visje. Ik loop voorop en zie opeens een flink bruistablet vlak voor de kant. Vermoedelijk een snoek die ik verjoeg. Ik vertel het Ido die opeens 5 tellen daarna achter mij het uitschreeuwt. WHOAAAA zag je dat, en BAM daar wordt zijn hengel dubbel gerost. Vermoedelijk de snoek die ik verjoeg had eerst zijn aasje gemist (vandaar de whoaaa) en daarna direct weer een aanval gedaan waarbij hij bleef hangen. Na een mooie dril waarbij de vis meermalen volledig het water uitkwam kon ik haar landen.  Even meten, foto’s, en weer terug. 78 zeer welkome centimers. En de derde snoek binnen een uurtje.

Snoek 3

De rest van deze vijver wordt nog afgevist maar levert niks meer op. We lopen maar weer terug naar de auto die naast vijver 1 staat en ik doe, op aandringen van Ido, nog even een worp langs een duikertje wat niks opleverd. De 2e worp erna plaats ik in het verlengde van de vijver. Vlak voor de kant wordt mijn Mann’s Baby Twinler onderschept door een snoekje. Helaas lost ie net zo snel als dat hij het aasje greep.

Bij de auto gaan de spullen achter in de kofferbak, drinken we wat en gaan op naar stek nummer 4. Onderweg zijn we het al eens, alles wat nu nog komt is mooi meegenomen. Jah we waren snel tevreden vandaag.

Stek 4 bestaat  uit meerder vijvers die verbonden zijn met duikers en er zit een sluisje in, altijd interresant toch?! We begonnen bij het sluisje, Ido stond er boven en ik iets verderop. Naar een worp of 10 en gigantische klap en mijn lijn valt slap. Ido zag het ook en dacht dat ik een meter+ eraan had. Maar toen ik eenmaal weer spanning op de lijn had bleek dat dit visje zich behoorlijk groter voor deed dan dat hij daadwerkelijk was.

Snoek 4

De snoeken waren blijkbaar redelijk los in de omgeving waar wij zaten. De vorige 3 knalde er ook al vol overgave op, leek wel of ze nooit geen vreten kregen.  We visten nog 2 stukken van deze vijver af maar bij bovenstaand visje bleef het. Dus hup in de auto en 10 minuten rijden voor de volgende stek.

Helaas  was hier vanaf de kant niet lekker te vissen in verband met de vele waterplanten langs de kant. Op naar de volgende stek. Hier stroomde de beoogde stek te hard om fatsoenlijk te kunnen vissen. Dus hup weer naar een volgende stek. Hier miste ik een snoekje en daar bleef het bij. Op naar de volgende stek, maar ook hier veeeeels te veel stroming helaas.

Kort overleg deed ons besluiten om een grotere vijver in de buurt van de ochtenstekken af te vissen en dan te kijken hoeveel tijd we nog over hadden.

Daar eenmaal aangekomen besloot ik bij een klein sluisje, na een tip van een kennis van mij, even wat worpje te maken. Al gauw kreeg ik een volger op mijn Mann’s Baby Twinler. De vis kwam hierna 1 keer terug en liet zich niet meer zien. Ik besloot er een 23 cm grote Fox Pro shad
overheen te gooien in de hoop dat hij daar wel geïnteresseerd in zou zijn. En jah hoor, daar zei hij geen nee tegen!

Gretig op de Fox Pro shad

Na het terugzetten gingen we verder in de vijver die we voor ogen hadden. Helaas kwamen we niet verder als 3 volgers/missers voor mij en 1 losser voor Ido. Om 5 uur hielden we het voor gezien. Met een eindscore van 3-2 in voordeel voor mij en 5 volgers/missers voor mij en 1 losser voor Ido hebben wij een prima snoekdagje gehad.

Snoek 5

Mis het volgende artikel niet! Abonneer je gratis via RSS of e-mail.

Over

Ook een artikel plaatsen op hengelsport weblog Vissenmetkunstaas.nl? Stuur een e-mail via de contactpagina.

1 Reactie op "Snoekwedstrijd met 3-2 eindscore"

1. Geplaatst door stef op 24/02/2012 om 12:34

weer is gewonnen 🙂 mooie vissen zeg !!!!!

Reageer op "Snoekwedstrijd met 3-2 eindscore"